|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Gode tider for Jay.no2005-05-24 Jay slår alle rekorder. Det siste året har 130.000 besøkende vært innom sidene, og april hadde hele 13.000 av dem. Redaktøren skylder på nye journalister. - Dette er svært gledelig, sier redaktør Johannes Holmedahl. - Da vi høsten 2003 fikk et tilskudd fra Kultur- og kirkedepartementet på 25.000 kroner bestemte vi oss fort for at det skulle brukes på videreutvikling av innholdet og på å få flere journalister. Flere nettspill ble utviklet for Jay.no, og kameraer ble kjøpt inn til journalistene. Og det er hyggelig å kunne vise til konkrete resultater av Valgerd Svarstad Hauglands tusenlapper.
Jay har utviklet et egen journalistkurs, og nye journalister må gjennom en journalistprøve før de kan bli en del av redaksjonen. - Det er kjempegøy å ha en aktiv redaksjon, som vi har nå, smiler redaktøren. - For første gang siden oppstarten i 1999 har vi hele seks aktive i redaksjonen, og kvaliteten på stoffet som publiseres er høy. 13.000 besøkende i april Mer aktivitet på sidene merkes på besøkstallet. - Besøkstallet har det siste året økt jevnt og trutt. Bare rundt lanseringen av SMS-bibelen kombinert med mp3-spiller som konkurransepremie har vi hatt flere besøkende, forteller Holmedahl. - Da nådde vi 15.000. - Hva er hovedårsaken til suksessen? - Jeg vil si at det er journalistene, svarer Johannes kjapt. - Josva, Hege, Steinar, Merete og Andreas gjør alle en kjempeinnsats. Jeg er stolt av bredden og kvaliteten de står for. - Hva ønsker du annerledes på nettsiden? - Jeg kunne ønske at jeg hadde mer tid til å utvikle Jay.no. Jeg har masse idéer, blant annet til hvordan vi kan utnytte det spennende mediet internett. Jeg kunne ønske jeg hadde tid til å legge ut videoreportasjer, livechater og mange flere saker om det å være kristen i hverdagen, sier en engasjert Holmedahl. - Men desverre drives Jay på frivillig grunnlag, så det må komme litt og litt.
© 1997-2011 Kommunion as |
|