Forsiden

Seminarer og bibeltimer
- glimt fra skjærgårds´11
Frokostkonsert
- glimt fra Skjærgårds´11
Etter 3,5 år med lite action her på Jay starter vi nå med nytt pågangsmot.
Sjekk ut denne fantastiske sangen fra Chris Tomlin :-) (lagt ut fra YouTube)
Bli med Jay på TenOase i Fredrikstad. Det blir gøy! Dette må du ikke gå glipp av.
IkkePayable On Death (P.O.D.) Foto: Pressefoto
P.O.D.

Ikke

Tjellaug, Ane Bamle
2002-10-07
POD er bandet som alltid legger all sin kjærlighet inn i musikken sin, i motsetning til mange andre band som har ferdigprodusert musikk blottet for lidenskap. "Hvis det føles bra, så er det bra" er PODs regel.
Bandet består av fire kristne gutter fra San Diego, California. Marcos på gitar, Wuv på trommer, Traa på bass og Sonny på vokal. P.O.D. som betyr Payable On Death (betalbart ved død), har gått til topps verden over med albumet Satelite, og blitt nominert til utallige MTV adwards.

POD laget singelen Youth of the Nation som en respons på all skolevolden i USA, og Traa forteller at det bandet tror på inspirerer dem til å skrive det de gjør.
- Vi vil ha folk til å tenke. Du er en idiot hvis du ikke tenker, sier Sonny til MTV. - Vi elsker Gud og å elske Gud betyr at du prøver å gjøre ditt beste for å elske hverandre. Jesus sa at hvis du ikke kunne få til noe annet så elsk hverandre. Hvis vi kunne holde oss til det hadde det blitt en mye bedre og kulere verden. Vi er bare 4 gutter som prøver å gjøre det!

- Vi har ingen gimmick, sier Wuv stolt til POD's offisielle hjemmeside. - Vi forteller bare vår historie. Vi går ikke ut på scenen og holder en preken. Vi dytter ikke noe nedover hodet på folk. Men vi synger om det som er viktig i livet vårt. Og det er hovedsaken.

POD er litt engstelige for å bli stemplet som "kristent band".
- Vi er kristne, ikke noen tvil om det, men alle gir oss merkelappen "kristen rock". Du hører aldri at de sier at Beastie Boys er buddistisk rap, sier Wuv til MTV. Han syns at det virker som om det alltid er det saken gjelder.
- Vi spiller musikk, så hvis du vil høre musikk... kult! Og hvis du liker musikken vil du forhåpentligvis høre på hva vi har å si også, men vi prøver på ingen måte å tvinge noen til å skifte mening. Det er hver enkelts ansvar.

POD sliter litt med folks inntrykk av kristendom, siden mange blir skremt av at de kaller seg kristne. Mange har et skjevt inntrykk av hva kristendom er og tenker tilbake på den tida da kristne drepte og herjet.
- Vi er ikke sånn i det hele tatt, avkrefter Traa. - For oss handler det om kjærlighet, medlidenhet og fred. - Alle kan påstå at de tror på Jesus, hevder Sonny ovenfor MTV. Han forteller at noen tullinger sprenger abortklinikker i Jesu navn og at folk da tror at det er slike ting POD står for.
- Men den fyren som sprenger abortklinikken er en idiot. Så ikke kategoriser kristne på grunn av dette. Du må lese Bibelen og se hva Gud er, ikke tro på en dust som fordreier sannheten om Gud.

(Kilde: PayableOnDeath.com, MTV, Rolling Stones og Teen People)
Rangér:

© 1997-2011 Kommunion as
Jay.no og Kristen.no er varemerker for Kommunion as
Alle artikkel og bilder er gjengitt med tillatelse fra de respektive opphavsmenn. Gjengivelse tillatt kun etter forespørsel. For mer informasjon om copyright, se "om oss ".
Alle Bibeltekster er © copyright Det norske Bibelselskap 1978/85/2005 med mindre annet er oppgitt.
Redaktør: Susanne Bjorvand Ansvarlig redaktør: Anders Torvill Bjorvand
Webutvikling: Kommunion as

Powered by Cornerstone